Iranian Agriculture News Agency

آبرسانی سیار به عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آبرسانی با تانکر به مناطق عشایرنشین استان از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: اعتبار لازم برای جذب پیمانکار جهت آبرسانی سیار تأمین شده است.

آبرسانی سیار به عشایر چهارمحال و بختیاری

یحیی حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شهرکردبا بیان اینکه آبرسانی با تانکر به مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری از هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: اعتبار لازم برای جذب پیمانکار جهت آبرسانی سیار انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: ۹ تانکر دولتی برای آبرسانی سیار به عشایر وجود دارد، همچنین ۱۵۰ تانکر چرخ‌دار ۲ هزار لیتری نیز در اختیار عشایر قرار گرفته است و ۳۵ پیمانکار نیز وظیفه آبرسانی سیار را در سال گذشته بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال حذف آبرسانی سیار به عشایر و نزدیک‌رسانی دسترسی به آب برای آن‌ها هستیم، گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب از چشمه به نزدیکی چادر عشایر در نظر گرفته شده است.

حسین‌پور در خصوص اختصاص پنل خورشیدی به عشایر  در سراسر کشور، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۲۵ هزار پنل خورشیدی در بین عشایر توزیع شود، به نظر می‌رسد حداقل ۵۰۰ پنل سهمیه چهارمحال و بختیاری باشد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا ویروس در بین عشایر گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید