Iranian Agriculture News Agency

برداشت کلزا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت محصول دانه روغنی کلزا در سطح ۶۲۰ هکتار از مزارع استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

برداشت کلزا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

حمیدرضا دانش در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد  با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰۰ تُن از این محصول از اراضی زیر کشت استان برداشت شود، اظهار داشت: تمام محصول تولیدی بهره برداران به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

دانش با اشاره به تعیین نرخ خرید تضمینی هرکیلوگرم کلزا افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا درسال جاری چهار هزار و ۶۶۰ تومان است

وی اضافه کرد: کشت دانه های روغنی کلزا از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی در برنامه ششم توسعه است تا با تلاش کشاورزان و حمایت دستگاه های اجرایی بتوان از چالش های جدی تولید دانه های روغنی و روغن خوراکی خارج شد.

دانش افزود:‌ علاوه بر خودکفایی در تولید دانه های روغنی، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، کنترل آفات، درآمد ۲ برابری از هر هکتار نسبت به کشت گندم و رعایت تنوع کشت در مزارع از دیگر مزایای کشت کلزا است.

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد : بیشترین سطح زیر کشت کلزا در شهرستان های بروجن و شهرکرد است.  

وی ادامه داد: با استقبال کشاورزان استان سطح زیر کشت این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش داشته است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید