Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن محصولات باغی در چهارمحال و بختیاری

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح باغات استان حدود ۴۵ هزار هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۰۰ هزار تن محصول از باغات استان برداشت شود.

پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن محصولات باغی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی با بیان اینکه سطح باغات چهارمحال و بختیاری حدود ۴۵ هزار هکتار است، اظهار کرد: از این میزان حدود یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار باغات غیرمثمر است و مابقی را باغات مثمر تشکیل می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۰۰ هزار تن محصول از باغات استان برداشت شود.

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عمده محصولات باغی استان بادام با ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار، سیب حدود ۵ هزار هکتار و گردو با ۷ هزار هکتار بوده، محصولات هسته‌دار مانند گیلاس، آلبالو، شلیل، زردآلو و.... نیز حدود ۶ هزار هکتار است.

وی با اشاره به اینکه برداشت محصولات هسته‌دار بهاره در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۲ هزار تن محصولات باغی هسته‌دار در استان برداشت شود.

شیرانی با بیان اینکه عمده محصولات باغی چهارمحال و بختیاری در اواخر تابستان و اوایل پاییز برداشت می‌شود، بیان کرد: برداشت هلوی زودرس تا ۱۰ روز آینده در استان آغاز می‌شود، اما عمده محصول هلو در اواخر تابستان برداشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود ۴۷ هزار تن هلو در استان تولید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید