Iranian Agriculture News Agency

فرضیات در پیشگیری و درمان کرونا ویروس:

نقش ژل رویال و بره موم در درمان بیماری‌های باکتریایی و ویروسی

سیستم ایمنی بدن یکی ازمهمترین و حساس ترین سیستم های موجود در بدن انسان وسایر جانداران است. وجود این سیستم برای بدن حیاتی است وبه همین جهت باید درتقویت این ویژگی در بدن تلاش کرد. در صورتی که سیستم ایمنی بدن به خوبی کارنکند، باکتری ها، ویروس ها وقارچ ها به بدن انسان حمله ور شده و باعث بروز انواع بیماری های خطرناک می شوند.درصورتی که سیستم ایمنی بدن تقویت شود، مشکلاتی از این دست برای بدن انسان کمتر ایجاد خواهد شد.

نقش ژل رویال و بره موم در درمان بیماری‌های باکتریایی و ویروسی

یاسر رحیمیان _دکتری تخصصی علوم دامی

سیستم ایمنی بدن یکی ازمهمترین و حساس ترین سیستم های موجود در بدن انسان وسایر جانداران است. وجود این سیستم برای بدن حیاتی است وبه همین جهت باید درتقویت این ویژگی در بدن تلاش کرد. در صورتی که سیستم ایمنی بدن به خوبی کارنکند، باکتری ها، ویروس ها وقارچ ها به بدن انسان حمله ور شده و باعث بروز انواع بیماری های خطرناک می شوند.درصورتی که سیستم ایمنی بدن تقویت شود، مشکلاتی از این دست برای بدن انسان کمتر ایجاد خواهد شد.

کروناویروس(Covid-19) یک ویروس ساختگی باشد یا ویروسی که از حیوانات به انسان منتقل شده، فرقی ندارد، مهم این است که امروز این ویروس به یک اپیدمی جهانی بدل شده و سطح هشدار سازمان بهداشت جهانی را به حد بسیار بالایی رسانده است. به این علت که درمان کرونا به زمان کافی برای اثبات اثرات داروهای مختلف دارد، هنوز نمی توان درمان کرونا را با استفاده از یک ماده خاص قطعی دانست. با این حال برخی مواد و داروها هستند که برای درمان کرونا و پیشگیری از کرونا موثر واقع می شوند.

مطالعات گسترده جهانی در مدت کوتاه نشان می دهدکه اکثر مبتلایان به ویروس کرونا چه درجهان و چه در ایران  با ضعف در سیستم ایمنی بدن یا ضعف عمومی بدن مواجه بوده اند. البته دلایل مختلفی برای وجود این ضعف بیان می شود که یکی از مهمترین آنها بودن بیماری های زمینه ای در بدن فرد مبتلا به کروناویروس است.

ژل رویال (شاه انگبین):

  ماده ای است که به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده و از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شده  است. ژل رویال رویال به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک قابل توجهی می کند. باعث افزایش توانایی بدن با باکتری ها می شود.

ژل رویال به دلیل داشتن اسید چرب غیر اشباع ( HAD10) که به تولید گلبول های سفید خون و تحریک آن برای مبارزه با ویروس کمک می کند ، می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با کرونا ویروس کمک کند. این ماده همچنین ضد باکتری های استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی، سالمونلا تیفی موریم که عامل بیماری حصبه می باشد عمل می کند و  در درمان عفونت های ویروسی که مجاری تنفسی را درگیر می کند موثر واقع شده است است.

در ژل رویال پروتئین قوی میکروب کشی بنام ریالیزین (Riyalisin) وجود دارد که اثر قوی بر ضد باکتری های گرم مثبت دارد. طبق تحقیقات انجام شده، ژل رویال بدون داشتن عوارض جانبی خاصیتی برابر با پنی سیلین دارد. علاوه بر این موارد، ژل رویال باعث تنظیم فعالیت سیستم ایمنی بدن می شود. با مصرف این ژل سلول های لمفوسیت T (که در مبارزه با عوامل بیگانه و مبارزه با عفونت نقش قابل توجهی دارند)، به میزان بیشتری تولید می شوند. وجود مقادیر بالای ویتامینD در ژله رویال می تواند به پیشگیری از ورود و نفوذ ویروس کرونا به بافت های بدن موثر باشد.

یکی از مهمترین عوامل بروز و شیوع کرونا، تبلیغات منفی رسانه ها در مورد این بیماری است که باعث شده افراد روحیه ای نامناسب و استرس های مختلفی را تجربه کنند. ژل رویال به شکل معجزه آسایی ذهن و روح را در برابر این بیماری تقویت کرده و از ایجاد استرس جلوگیری می کند. ترس از ابتلا به ویروس کرونا یا شک کردن به علائم کرونا خود عاملی برای ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است و ژل رویال با کم کردن ترس و اضطراب به واسطه تقویت مغز و اعصاب، از بروز کرونا پیشگیری می کند.

بره موم

بَره‌موم ماده‌ای شبیه موم و از تولیدات زنبور عسل است، حالت آن خمیری شکل و چسبناک با بوی مطبوع که رنگ آن از سبز تا قهوه‌ای تیره متغیر است. رنگ و عطر بره موم در مناطق مختلف متفاوت بوده و خصوصیات آن بستگی به نوع گیاهان موجود در هر منطقه دارد. بره موم یکی دیگر از شگفتی های دارویی و از تولیدات کندوی زنبور عسل می باشد. بره موم به عنوان ماده ضدعفونی کننده و عاملی مؤثر در پیشگیری از ورود و شیوع بیماری‌ها در کندو به‌شمار می‌آید. بسیاری محققان اظهار داشتند که بره موم و محتوای فنولی آن، دارای فعالیت‌های ضدلوسمی هستند که از طریق تعدادی مکانیزم بدست می‌آیند که شامل القای مرگ سلولی برنامه‌ریزی شده و تفکیک سلولی، توقف چرخه سلولی و مهار رشد و تکثیر در انواع مختلف خطوط سلولی سرطان خون هستند. این موضوع نشان دهنده این است که بره موم و اجزای پلی‌فنولی آن را شاید بتوان به عنوان ضمایم موثر در شیمی‌درمانی در درمان سرطان مورد استفاده قرار داد.

 تحقیقات نشان می دهد که بره موم ضد عفونی کننده، آنتی باکتریال، ضد قارچ و حتی ضد ویروس است. بره موم یکی از نخستین عامل های محافظتی طبیعی در بدن است و عملکردهای بسیار قوی دارد و بدون از بین بردن باکتری های مفیدی که بدن نیاز دارد علیه باکتری های مضر عمل می کند. بره موم یکی از مواد موثر بر روی التهاب ریه است. نقش و اثرگذاری بره موم برای درمان التهاب ریه از گذشته تا امروز مورد توجه بوده است. امروزه نیز دانشمندان زیادی در حال تحقیق و بررسی بر روی این ماده درمانی هستند تا به صورت های مختلف در داروهای ضدالتهابی برای ریه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال بره موم همچنان در طب سنتی ایرانی و شرقی برای درمان مشکلات التهابی مثل ریه مورد استفاده قرار می گیرد.  بیماری‌های گوش، حلق، بینی و دستگاه تنفسی جزو مشکلات دائمی ما هستند. بسیاری از دانشمندان و درمانگران، اثرات بره موم در این زمینه‌ها را بررسی کرده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهند که عصاره محلول در آب بره موم آزمایش شده، بطور بالقوه به عنوان یک عنوان درمان کمکی در بیماران مبتلا به آسم موثر است. مزایای استفاده از این ماده ممکن است با وجود عصاره اسید کافئیک و سایر اجزاء فعال آن ارتباط داشته باشد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بره موم در درمان بیماری‌های  التهاب مزمن و حاد گوش داخلی، سرماخوردگی حاد رایج، التهاب مزمن و حاد مجاری تنفسی فوقانی، سینوزیت، لارینژیت (التهاب حنجره)، تونیسیلیت (عفونت‌های لوزه) سل ریوی (گاهی اوقات در ترکیب با آنتی‌بیوتیک‌ها یا سایر داروهای ضد سل) و آسم برونشی (نایژه‌ای) موثر واقع شده است. بسیاری از تحقیقات صورت گرفته نشان دادند که عصاره آبی بره موم (نیوکریسول) داروی کمکی مناسبی برای درمان بیماری‌های حلق و بینی است. استنشاق و بخور دادن با بره موم به هنگام بروز بیماری های مجاری تنفسی  نظیر آنفولانزا، برونشیت و سل و التهاب مزمن ریه  نتایج عالی به همراه داشته است.

درمان التهاب ریه با ژل رویال و بره موم اگرچه به صورت علمی اثبات شده و مجامع علمی زیادی آن را پذیرفته اند، اما هنوز مورد توجه پزشکان قرار نمی گیرد. با این حال می توان با نظر پزشک متخصص با کمک این ماده، التهاب های ایجاد شده در ریه را کاهش داده و از تنگی نفس و دیگر علائم این بیماری خلاص شد. به ویژه اینکه التهاب ریه می تواند به عنوان زمینه ای برای رشد بیماری هایی مثل آنفولانزا و کرونا جدید باشد، باید درمان آن را جدی گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید