Iranian Agriculture News Agency

حریق در گون‌زارهای کوهرنگ

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با وقوع آتش‌سوزی در گون‌زارهای بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ، در حدود پنج هکتار از این مراتع خاکستر شد.

حریق در گون‌زارهای کوهرنگ

مرتضی زمانپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد  افزود: این آتش‌سوزی غیرعمدی که عصر دوشنبه رخ داد، پس از چهار ساعت با تلاش به موقع نیروهای محلی، بخشداری، نیروهای بسیج، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های شهرستان مهار و از گسترش آن به سایر مناطق جلوگیری شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۱۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و هفت هکتار از باغات استان طعمه حریق شد، که در مقایسه با دیگر استان‌های زاگرس‌نشین وضعیت به نسبت مطلوبی است که نشان از همراهی مردم و مدیریت صحیح این موضوع دارد.

زمانپور تصریح کرد: طی سه ماهه ابتدایی امسال شهرستان‌های اردل، لردگان، کیار، کوهرنگ و سامان با حادثه آتش‌سوزی مراتع و باغات روبرو بوده که هرچند این حوادث در سطح محدودی رخ داده اما می‌طلبد تا هوشیاری بیشتری از سوی مردم، مسئولان و به ویژه گردشگران به کار گرفته شود تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم مهار آتش در ساعات ابتدایی آتش‌سوزی، افزود: مهار آتش در ساعات ابتدایی بسیار مهم است چرا که اگر گسترش پیدا کند، مهار آن حتی با امکانات و تجهیزات پیشرفته و بالگرد نیز به سختی انجام می‌گیرد.

زمانپور، با اشاره به فعال شدن ستاد پیشگیری، فرماندهی و پاسخ به بحران در تمامی شهرستان‌های استان، خاطر نشان کرد: با وجود محدودیت در امکانات و تجهیزات اما تمام تلاش خود را برای آمادگی با هرگونه بحران در حوزه آتش‌سوزی به کار گرفته و در این مسیر مردم و جوامع محلی بهترین همراه و یاری‌رسان مسئولان هستند.

به گزارش ایانا، مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

این استان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی ملی است که ۸۶ درصد مساحت این استان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید