Iranian Agriculture News Agency

توزیع ماهیانه بیش از یک هزار تن آرد در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری

یدالله چراغ پور معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، از توزیع ماهیانه یک هزار و ۵۰ تن سهمیه آرد خانه پزی در مناطق عشایرنشین استان خبر داد.

توزیع ماهیانه بیش از یک هزار  تن آرد در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،یدالله چراغ پورگفت: این میزان سهمیه تنها به نیمی از جمعیت عشایر تعلق می‌گیرد و نیمی دیگر این سهمیه را دریافت نمی‌کنند.

چراغ پور تعداد اعضای عشایری دارای دفترچه عضویت تعاونی و متقاضی آرد خانه پزی در مناطق ییلاقی شهرستان‌های مختلف استان را ۱۸۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد عضو مشمول، تنها ۹۰ هزار نفر موفق به دریافت سهمیه ماهیانه آرد خانه پزی می‌شوند.

او با اشاره به محروم بودن بخشی از جمعیت عشایر استان از نان یارانه‌ای نانوایی‌های دولتی سطح شهر‌ها و روستا‌ها ادامه داد: خانوار عشایری که از سهمیه آرد خانه‌پزی محرومند و مجبور به تهیه نان به قیمت دو برابر ساکنان مناطق شهری روستایی و شهری می‌شوند.

چراغ پور تعداد فروشگاه‌های ثابت و سیار شناسنامه دار در مناطق ییلاقی و قشلاقی عشایرنشین استان را ۲۰۰ فروشنده و اتحادیه‌های عشایری بیان کرد و گفت: بیش از ۱۳ هزار سیلندر گاز مایع نیز برای پخت نان و طبخ غذا ماهیانه بین عشایر توزیع می‌شود.

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: در هماهنگی با اداره کل امور عشایر خوزستان، آرد و سایر ارزاق مورد نیاز عشایر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال در مناطق قشلاقی توزیع شد و از خردادماه تا زمان کوچ پاییزی این فرایند توزیع ارزاق برعهده اتحایه و فروشگاه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری است.

چراغ پور اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی انبار‌های علوفه و اتحادیه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری ضدعفونی و گندزدایی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید