Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از آغاز خرید تضمینی محصول جو و گندم از کشاورزان منطقه گرمسیری شهرستان لردگان این استان خبر داد.

 آغاز خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،افشین حیدری  اظهار داشت: امسال با برنامه ریزی انجام شده، ۱۰ مرکز  خرید محصول گندم و جو تضمینی در سطح استان افزون بر ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را با قیمت مصوب خریداری و ذخیره سازی خواهد کرد.

وی، محل استقرار مراکز خرید محصول گندم مازاد بر مصرف تعاون روستایی استان را در شهرستانهای لردگان، کیار، شهرکرد، فارسان عنوان کرد و تصریح کرد:بهای هرکیلوگرم گندم مرغوب ۲۵ هزار ریال قیمت‌گذاری شده است.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از تجهیز تمامی مراکز خرید محصولات جو و گندم استان به وسایل روز از جمله ترازوی دیجیتال و رطوبت ‌سنج خبر داد و افزود: برای تامین تجهیزات مورد نظر بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی، از واریز وجه گندم خریداری شده توسط اتحادیه های تعاون روستایی در کمتر از ۱۰ روز خبر داد و گفت: طلب حساب گندمکاران به صورت آنلاین و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

وی ، از افزایش چشمگیر قیمت تضمینی خرید محصول گندم تولیدی استان در سال زراعی جاری  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و  و تصریح کرد: سال گذشته به دلیل پایین بودن قیمت تضمینی  گندم و رغبت نداشتن فروش این محصول راهبردی از سوی کشاورزان، میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۷ درصد کاهش داشت که امسال پیش‌بینی می‌شود این محصول افزایش یابد.

 افزون بر ۶۰ هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم و ۲۲ هزارهکتار نیز زیر کشت جو قرار گرفته است ، که پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱۲ هزار تن محصول گندم و ۴۰ هزار تن نیز محصول جو برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید