Iranian Agriculture News Agency

همزمان با سال جهش تولید:

ورود شرکت های دانش بنیان به توسعه کشت گلخانه ای

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، امسال ۵۰ گلخانه هوشمند با مشارکت سه شرکت دانش‌بنیان در استان راه‌اندازی می‌شود.

ورود شرکت های دانش بنیان به توسعه کشت گلخانه ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و، رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، امسال ۵۰ گلخانه هوشمند با مشارکت سه شرکت دانش‌بنیان در استان راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیل پیرعلی روز یکشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان افزود: ایجاد این گلخانه‌ها در مقیاس ۲۰۰ تا یک هزار مترمربع در شهرستان‌ها هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح، برای ۱۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی رشته کشاورزی اشتغالزایی می‌شود.

پیرعلی، اعتبار لازم برای اجرای گلخانه‌های هوشمند در استان را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: قرار است تا در این گلخانه‌ها گیاهان دارویی و صیفی‌جات به صورت طبقاتی کشت شود.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، تولید نمد را از دیگر طرح‌های این نهاد در راستای ایجاد زنجیره دانش‎بنیان در استان طی سالجاری اعلام کرد و افزود: در این طرح نیز با مشارکت سه شرکت فناوری به فراوری پشم، ریسندگی نخ و فراوری نمد در استان پرداخته می‌شود.

پیرعلی خاطر نشان کرد: اجرای اپلیکیشن فروش آنلاین محصولات کشاوری و شیلات نیز از دیگر طرح‌های فناورانه استان به شمار می‌رود که می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی عرضه محصولات و رونق تولید ایفا کند.

به گزارش ایانا، هم اینک ۱۳۰ شرکت‌ دانش‌بنیان، هسته‌ رشد و شرکت‌ فناور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد ۶۳ شرکت تاکنون موفق به تجاری‌سازی ایده‌های خود شده‌ و محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسانده‌اند.

طی سال‌های اخیر بیش از ۲۶۰ دانش فنی در این استان تولید، بیش از ۱۰۰ دانش فنی تجاری‌سازی و ۱۰۰ اختراع از سوی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و هسته‌های رشد این استان ثبت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید