Iranian Agriculture News Agency

احیای موقوفات کشاورزی با همکاری اوقاف و اداره کل جهادکشاورزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از احیای موقوفات کشاورزی با همکاری جهادکشاورزی استان خبر داد.

احیای موقوفات کشاورزی با همکاری اوقاف و اداره کل جهادکشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،حجت‌ الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: موقوفات کشاورزی و زراعی ظرفیت و پتانسیل عظیمی است که با احیای آن‌ها می‌توان قدم بسیار ارزشمندی را در خدمت به کشاورزان و توسعه استان برداریم.

او افزود: تعامل و مشارکت بیشتر جهادکشاورزی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان می‌تواند به گسترش احیا موقوفات کشاورزی سرعت بخشد.
 
امیری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از رقبات استان دارای کاربری کشاورزی هست اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از اراضی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کلیه شهرستان‌ها شناسایی شده است.
 
او ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی و جهش تولید و همچنین حمایت از اقشار ضعیف در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان، اخیراً بخشی از این مزارع در جوار آستان مقدس امامزاده حمزه علی (ع) بلداجی احیا و به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار گردیده است.

امیری با بیان اینکه اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید