Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از طرح شبکه‌های آبیاری نوین روستای خوی

طرح تجهیز زمین‌های کشاورزی روستای خوی شهرستان شهرکرد به شبکه آبیاری نوین روز یکشنبه با حضور استانداران و جمعی از مسوولان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از طرح شبکه‌های آبیاری نوین روستای خوی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای این طرح ۵۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای خوی شهرستان شهرکرد به شبکه آبیاری نوین مجهز شد.

ذبیح‌الله غریب، هزینه اجرای این طرح را ۱۶ میلیارد ریال دانست و افزود: از این مبلغ ۱۱ میلیارد ریال یارانه و کمک‌های دولتی و پنج میلیارد ریال از محل آورده مردم و کشاورزان تامین شد.

غریب تصریح کرد: این طرح با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر افزایش کشت محصولات کشاورزی مؤثر در تامین کالاهای اساسی مانند سیب‌زمینی و چغندرقند اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در این راستا سطح زیرکشت سیب‌زمینی و چغندرقند در زمین‌های کشاورزی استان از ۹۰۰ هکتار در سال گذشته به دو هزار و ۵۰۰ هکتار در سال‌جاری افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: میانگین اجرای آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی این استان(۲.۵) دو و نیم برابر میانگین کشوری است.

وی گفت: هم‌اینک ۵۶ درصد زمین‌های کشاورزی این استان برابر ۶۷ هزار هکتار به آبیاری نوین مجهز شده است و هم‌اکنون ۹۰ طرح تجهیز زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به شبکه آبیاری نوین با وسعت چهار هزار و ۴۰۰ هکتار در دست اقدام است.

وی افزود: از این سطح دو هزار هکتار برای کشت بهاره و دو هزار و ۴۰۰ هکتار برای کشت پاییزه آماده و بهره‌برداری می‌شود.

غریب تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار باغ دیم انگور، بادام و انجیر در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۵۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت گل‌محمدی و ۲۳۰ هکتار به کشت زعفران اختصاص یافته است.

به گزارش ایانا، استاندار و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری از طرح‌های جهاد کشاورزی استان مانند مزرعه نمونه کشوری ۱۲ هکتاری گل‌محمدی چلیچه شهرستان فارسان، مزرعه ۵۸ هکتاری سیب‌زمینی و چغندرقند روستای خوی شهرستان شهرکرد و تعدادی دیگر از طرح‌های کشاورزی این استان بازدید کردند.

شهر چلیچه شهرستان فارسان در ۴۰ کیلومتری و روستای خوی شهرستان شهرکرد در ۳۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید