Iranian Agriculture News Agency

افزایش 35 درصدی تولید عسل در شهرستان فارسان

مدیر جهادکشاورزی فارسان میزان تولید سالیانه عسل در این شهرستان را ۲۸۷ تن عنوان کرد و گفت: این میزان تولید در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل آن ۳۵درصد افزایش یافته است.

افزایش 35 درصدی تولید عسل در شهرستان فارسان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،ابراهیم کوچکی علت افزایش تولید  عسل در این شهرستان را مطلوب بودن بارش‌های و پوشش گیاهی، افزایش کلونی زنبورعسل و حمایت دولت از زنبورداران در سال زراعی جاری عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این شهرستان هم‌اکنون ۱۰ درصد از محصول عسل استان را  تولید و روانه بازار مصرف می‌کند. 

کوچکی، تعداد کلونی‌های زنبورعسل در فارسان را ۲۴ هزار کلنی عنوان و تصریح کرد: این شهرستان با داشتن مزارع زراعی و باغی مستعد و آب و هوای خنک و ایده‌آل، بهترین ظرفیت و استعداد زنبورستان استان و کشور را دارد.
مدیر جهادکشاورزی فارسان، از آغاز بهره‌برداری کارگاه بسته‌بندی و فرآوری عسل با ظرفیت سالانه ۸۰ تن در این شهرستان در سال  جهش تولید را یادآور شد و تاکید کرد: این کارگاه فرآوری نوین با مشارکت بخش خصوصی با اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال احداث  شده است.
کوچکی، پرورش زنبورعسل را به عنوان یکی از حرفه‌های بخش کشاورزی از نظر ایجاد اشتغال پایدار و تولید محصول سالم و منحصر به فرد و افزایش تولیدات زراعی و باغی در استان اعلام کرد و افزود: این شهرستان در فصول بهار و تابستان پذیرای کلونی‌های زنبورداران مناطق گرمسیری نیز است.

به گزارش ایانا، شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و گونه‌های گیاهی از مناطق مستعد پرورش زنبورعسل تولید سالانه ۲ هزار و ۹۲۰ تن محصول عسل مرغوب در کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید