Iranian Agriculture News Agency

کشت گل محمدی در 800هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت های اقلیمی این…

کشت گل محمدی در 800هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی در بازدید از طرح های کشت گل محمدی در شهرستان های فارسان و شهرکرد با بیان اینکه از سال ۹۴ توسعه کشت گل محمدی در استان با همکاری منابع طبیعی در دستورکار قرار گرفته است، گفت:هم‌اکنون از ۸۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گل محمدی، بیش از ۳۵۰ هکتار قابل بهره‌برداری است که پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به یک هزار تن گل‌محمدی از این مزارع برداشت شود.

وی، با بیان اینکه برداشت گل‌محمدی در استان آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه می‌یابد، افزود: میانگین عملکرد این گیاه سه تن در هر هکتار است که بخشی از آن در کارخانجات برای مصارف غذایی و دارویی استفاده و بقیه آن نیز به یزد و کاشان ارسال می‌شود.

شیرانی به راه‌اندازی کارخانه گلاب‌گیری در شهرک صنعتی شهرکرد اشاره و بیان کرد: این کارخانه نقش مهمی در تکمیل زنجیره فرآوری محصولات گل محمدی در استان دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ، گل محمدی را یکی از گیاهان دارویی با نیاز آبی کم عنوان و تصریح کرد: این گیاه در اراضی کم بازده و مراتع درجه سه کشت می‌شود، که علاوه بر رونق تولید، اشتغال و افزایش درآمد بهره‌برداران و جوامع محلی در حفظ آب و خاک، افزایش نفوذپذیری خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نقش چشمگیری دارد 

به گزارش ایانا، سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید