Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا؛

ذخیره‌سازی 480 تن مرغ منجمد در چهارمحال و بختیاری

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تامین گوشت سفید این استان در فصل تابستان، افزون بر ۴۸۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

ذخیره‌سازی 480 تن مرغ منجمد در چهارمحال و بختیاری

بهروز آل‌مومن در گفت و گو با خبرنگار ایانا در شهرکرد ، از خرید تضمینی و انجماد حدود ۱۸۲ تن گوشت مرغ، همزمان با شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار مصرف خبر داد و اظهار کرد: این شرکت حمایتی در خرید مرغ مازاد مرغداران تا پایان فصل بهار امسال، هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از رونق تولید و جلوگیری از ضرور زیان تولیدکنندگان، مرغ از مرغداران با قیمت مصوب دولتی خریداری و در قالب ذخایر راهبردی نگهداری می‌شود.

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری افزود: روند خرید و ذخیره‌سازی مرغ منجمد تا زمان به تعادل رسیدن و تثبیت قیمت مرغ زنده در بازار ادامه دارد و هیچ محدودیتی در انعقاد قرارداد تحویل مرغ منجمد یکهزار و  ۲۰۰ گرم تا یکهزار و  ۸۰۰ گرمی از سوی مرغداران، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و زنجیره‌های تولید مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه برای جلوگیری از کاهش غیرمتعارف قیمت گوشت مرغ و پیشگیری از ضرر و زیان مرغداران استان ناشی از این کاهش قیمت، خرید تضمینی گوشت مرغ از  ابتدای سال جدید آغاز شده است، افزود: تولیدکنندگان گوشت مرغ می‌توانند برای انعقاد قرارداد مستقیم و یا از طریق اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و یا زنجیره‌های تولید مرغ به اداره کل پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند.

به گزارش ایانا، ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۲۱۳واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن است و تولید گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف کشور گزارش شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید