Iranian Agriculture News Agency

بیانیه سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت سوم خرداد

سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد. دراین بیانیه آمده است:

بیانیه سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری  به مناسبت سوم خرداد

بسمه تعالی

نخل ها قد کشیدند تا دوباره شانه هایشان را پر از پرنده و پرواز ببینند. خاک زنده شد تا بهار را آن سوتر از سیم های خاردار، نفس بکشد و خانه ها، با لبخند به استقبال آزادی آمدند تا دوباره زندگی را حس کنند.

رد پای خدا را در هوا می توان نفس کشید. باد، هلهله می کند و نخل های بی سر، می رقصند. نسیم، جان تازه ای گرفته است.

بهار، تازه خودش را پیدا کرده است. بهار، تازه بهار شده است.

خرمشهر، با همه زخم هایی که بر تنش نشسته است، بوی زندگی را بیش از پیش حس می کند. چه لذتی دارد رهایی دراوج سر بلندی! خرمشهر، حال کودکی گم شده را دارد که ناگهان با بهار، در آغوش مادرش سبز شده باشد؛ گم شده ای نافراموش که به آغوش مهربانی برگشته است.

حال خرمشهر، حال پرنده ای است که سال ها پیش، بال هایش را گم کرده باشد و ناگهان تر از همه اتفاق ها، بال هایش را در اوج پرواز بیابد. صدای زجرآور شنی تانک ها که کابوس هولناک خیابان ها شده بود، در آرامش صدای پای رزمندگانی که با گل لبخند، پا بر زمین شهر می گذاشتند محو شدند.

شهر، همان آشنای قدیمی شد؛ اما با زخم هایی کهنه که با دیدن یارانش، سروا کرد، با بهاری که زخم خورده پوتین هایی نامحرم شده بود.

شهر، آغوش گشود تاصدای پای جمع مستانی که اندک اندک می رسیدند، مرهم زخم هایش شود؛ زخم هایی که بر پیکرش، ستم زیاده خواهی های نا اهلان را فریاد می زد.

اما دیگر همه چیز تمام شد. هیچ خانه ای، دیگر هیچ شبی بوی خمپاره های نامحرم را نخواهد دید. هر چند هنوز غریبه های ناخوانده، یکی یکی بر پیکر شهر منفجر می شدند؛ اما کابوس روزهای نه چندان دور، به آرامشی یکدست بدل شد؛ آرامشی که به بهار، جانی تازه داد.

بهار در خردادماه، تازه بوی فروردین را حس کرد. تازه خرمشهر، رنگ های بهاری خرم را پیدا کرد. تازه بعد از روزها توانست حال باران های بهاری را بفهمد؛ حتی بیشتر از هر پنجره ای که چشم انتظار سفر کرده ای است.

سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به تمامی رزمندگان اسلام و ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و بر حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید دارد.

روابط عمومی و اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید