Iranian Agriculture News Agency

ذخیره سازی 400 تن ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه گذشته با توجه به کند شدن روند حمل و نقل و محدودیت کار هتل‌ها و رستورانها به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، افزون بر ۴۰۰ تن محصول ماهی قزل‌آلا در این استان فرآوری ، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی شد.

ذخیره سازی 400  تن ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگارایانا در استان چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی از تامین بخش عمده‌ای از ماهی مورد نیاز رستوران‌ها و هتل‌های کشور در پسا کرونا در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است. 

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی فرایندی چند بُعدی است، که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، منجر به توسعه روستاها می‌شود و سال  ۹۸ افزون ۹۴۰ میلیارد ریال در این صنایع استان سرمایه‌گذاری شد.

به گفته وی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستاها موجب افزایش درآمد روستاییان، افزایش بهره‌وری، کمک به کاهش ضایعات بخش کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کمک به اشتغال موجود می‌کند.

فتاحی تصریح کرد: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۲۵۰ واحد فعال صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است که طی پنج سال گذشته ۲۰ سردخانه دو مداره استاندارد با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن به سردخانه‌های موجود افزوده شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: گنجایش سردخانه‌های موجود در چهارمحال و بختیاری بالاست و علاوه بر تامین نیاز داخل استان، نیاز استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، دامی و شیلات به عنوان یکی از قطب کشاورزی کشور شناخته می‌شود.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید