Iranian Agriculture News Agency

رفع تصرف هشت هکتار از اراضی ملی در شهرستان کوهرنگ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهرنگ گفت: هشت هکتار از اراضی ملی در این شهرستان رفع تصرف شد.

رفع تصرف هشت هکتار از اراضی ملی در شهرستان کوهرنگ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،چراغپور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهرنگ گفت: با دستور اجرای احکام دادگستری و با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، از هشت هکتار از اراضی ملی در شهرستان رفع تصرف صورت گرفت و این اراضی به دامان بیت‌المال برگشت داده شد.

او افزود: هرگونه دخل و تصرف غیرمجاز در اراضی ملی شهرستان، ممنوع بوده و به محض مشاهده، یگان حفاظت منابع طبیعی، به استناد تبصره ۱ ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، رفع تصرف نموده و از ادامه تصرفات جلوگیری به عمل می‌آورند.
 
چراغپور اضافه کرد: در صورتیکه تصرفات مربوط به قبل باشد، برای متصرفین پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا ارجاع خواهد شد و بعد از صدور رای دادگاه، رفع تصرف خواهند شد.
 
او ادامه داد: با اجرای قانون رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و با گذشت زمان، تعارضات فی مابین منابع طبیعی و مردم، به حداقل برسد و تعادلِ رضایت بین مالکیت‌های دولتی و مالکیت‌های اشخاص، بوجود بیاید.
 
چراغپور اظهار کرد: پایبندی مردم به قانون و رعایت قانون و خودداری از تخریب و تصرف اراضی مرتعی و جنگلی در شهرستان، نیاز به عزم همگانی و آگاهی مردم و بهر برداران دارد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید