Iranian Agriculture News Agency

کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با تقویم کوچ، کوچ رسمی بهاره عشایر همراه با دامهایشان به مراتع ییلاقی این استان آغاز شد.

کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،یحیی حسین‌پور در گفت وگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد اظهار کرد: کوچ بهاره عشایر به مراتع ییلاقی استان از روز پنجشنبه به صورت رسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا آغاز شد و این اداره متولی با همکاری بهداشت و درمان، دامپزشکی و عوامل نیروی انتظامی آماده ارائه خدمات به عشایر است.

وی، از استقرار تیم واکسیناسیون دامپزشکی و نیروی انتظامی در ایلراهها خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دام‌های کوچرو قبل از ورود به استان، علیه بیماری‌های دامی واکسیناسیون خواهند کرد.

حسین‌پور، همچنین از استقرار عوامل فروش و توزیع مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در ایلره‌های مناطق ییلاقی خبر داد و افزود: تامین سوخت فسیلی، سیلندر گاز و توزیع آرد سهمیه‌ای با قیمت  یارانه‌ای از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر کوچرو است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عشایر این استان پاییز هر سال به مناطق گرمسیری خوزستان کوچ می‌کنند و اوایل اردیبهشت به مناطق ییلاقی باز می‌گردند، که امسال به علت شیوع کرونا، زمان کوچ دیرتر از سال‌های گذشته انجام شده است.

وی گفت:کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری به طور معمول تا اواسط خردادماه ادامه دارد
حسین‌پور، با تاکید بر تقویت تشکل‌های کشاورزی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورت سازگاری شرایط اقلیمی، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می‌شود.

به گزارش ایانا ،چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید