Iranian Agriculture News Agency

در پی قرق دشت لاله های واژگون

تراکم لاله های واژگون کوهرنگ 30 درصد افزایش یافت

گر چه یک روی سکه ویروس کرونا به زحمت انداختن و محدود کردن تردد انسان‌ها بود، ولی سبب تزریق نفسی تازه به وسیع‌ترین دشت لاله‌های واژگون کشور شد.

تراکم لاله های واژگون کوهرنگ 30 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،یکی از زیباترین و پرپشت ترین و بزرگترین  دشت های لاله واژگون ایران دشت لاله های واژگون  کوهرنگ است این دشت در نزدیکی روستای بنواستکی و ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد قرار دارد

این دشت به دلیل وسعت زیاد سه هزار و ۴۰۰ هکتاری و دارا بودن پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند لاله‌های واژگون در دو نوع قرمز به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین دشت لاله‌های واژگون کشور شناخته شده است.

دشت لاله‌ های واژگون که زیبایی خیره کننده ای دارد از اول اردیبهشت تا اواسط خردادماه می‌روید، گلی که به آن اشک مریم هم می‌گویند

در سال های گذشته به دلیل چیدن گل‌ها، خارج کردن پیاز گل از دل خاک و ورود دام به دشت لاله‌های واژگون، این وسعت رویشی در این رویشگاه کاهش پیدا کرده است.

گردشگران بسیاری زیادی هر ساله راهی این منطقه می‌شوند. شکستن و چیدن این لاله‌های واژگون طی سال‌های گذشته توسط گردشگران و مسافران و بی توجهی به حفظ این منطقه سبب شده که وسعت رویش این لاله‌های واژگون کمتر و کمتر شود.

خسارت‌های قابل توجهی در پی بی توجهی گردشگران طی سال‌های اخیر به این منطقه وارد شده است و رویش لاله‌های واژگون در این منطقه تحت تأثیر قرار گرفته است.

دشت لاله‌های واژگون برای نخستین بار به صورت صددرصدقرق شد و گردشگران که عامل اصلی تخریب لاله‌ها واژگون بودند اجازه ورود به این دشت را از اول اردیبهشت تاکنون نداشتند

تخریب لاله‌های واژگون در سال‌های اخیر باعث کاهش تراکم این دشت شده بود ولی با قرق این دشت هم اکنون تراکم لاله‌های زرد و قرمز ۳۰ درصد افزایش یافته است

کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و جلوگیری گسترش زنجیره انتقال کرونا، ورود به جاذبه‌های گردشگری استان از جمله دشت لاله‌های واژگون امسال ممنوع شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید