Iranian Agriculture News Agency

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه باغات دیم در روستای سرتشنیز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار از توسعه طرح باغات انگور دیم منطقه دره گرم روستای سرتشنیز از توابع شهرستان کیار در سطح ۱۰۰ هکتار تا پایان سال جاری خبر داد .

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه باغات دیم در روستای سرتشنیز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،جلسه هماهنگی طرح توسعه باغات دیم دره گرم سرتشنیز با حضور اعضای کارگروه توسعه باغات دیم،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار، کارشناسان مدیریت باغبانی سازمان، مسئول تولیدات گیاهی و مسئول باغبانی شهرستان ، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا و مرکز جهاد کشاورزی دزک در محل مسجد صاحب الزمان روستای سرتشنیز برگزار شد.

در ابتدا این جلسه مهندس داودی نیا گزارشی از خدمات بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۸ از جمله مدیریت بحران سیل در فروردین ۹۸،  پرداخت تسهیلات بلاعوض در بخش دام،  مرمت و اصلاح پروژه های بخش آب و خاک در روستای سرتشنیز اشاره داشتند

داودی نیا افزود: طرح توسعه باغات دیم در روستای سرتشنیز در مساحت ۵۰۰ هکتار در سه فاز عملیاتی در دست اجرا می باشد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار تصریح کرد:فاز نخست این طرح در  سطح ۱۰۰ هکتار با درخواست بهره برداران دره گرم سرتشنیز در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و عملیات نقشه برداری و گودبرداری و توزیع نهال (انگور دیم رقم رشه) توسط جهاد کشاورزی به صورت رایگان انجام شد که در حال حاضر تعدادی از نهال های کشت شده در سال گذشته نیاز به اصلاح و جایگزینی دارند.

در ادامه رئیس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان بهره برداران صحبت هایی ارائه داشتند.پس از بحث و تبادل نظر مصوب گردید که رئیس شورای اسلامی و نمایندگان بهره برداران قطعه بندی اراضی را انجام دهند و مسیرهای دسترسی را مشخص نمایند و پس از آن جهاد کشاورزی با همراهی و مشارکت بهره برداران جهت تکمیل طرح اقدام کند.

با همکاری ومشارکت بهره برداران روستای سرتشنیز جهت اجرای کامل این طرح منجر به  تحول اقتصادی و گام اساسی جهت اشتغال پایدار و جهش تولید در این منطقه می شود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید