Iranian Agriculture News Agency

معاون آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری؛

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های منابع طبیعی

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری، جنگل و مرتع طی سال جاری خبر داد.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای پروژه‌های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی در بخش‌های آبخیزداری، جنگل و مرتع در این استان اختصاص یافت.

او افزود: این تعداد پروژه در ۴۵ حوضه آبخیز با مساحت حدود ۴۳۷ هزار هکتار اجرا می‌شود.

محمدی اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد اعتبارات برای اجرای پروژه های مکانیکی همچون بند‌های سنگی ملاتی، سد‌های خاکی، بند‌های گابیونی، دیواره‌های ساحلی رودخانه و سازه‌های تورکینست هزینه خواهد شد.

او کنترل فرسایش خاک، کاهش رسوب، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل سیل و تقویت پوشش گیاهی را از اهداف اجرای این پروژه‌ها عنوان کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: همچنین در بخش‌های حمایت و پشتیبانی شامل حفاظت و حمایت، یگان حفاظت، ممیزی اراضی، آموزش و ترویج و روابط عمومی اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید