Iranian Agriculture News Agency

درسال گذشته ؛

۶۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های چهارمحال و بختیاری دچار حریق شد

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۸ حدود ۱۵ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری رخ داد که در این آتش‌سوزی‌ها نزدیک به ۶۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان طعمه حریق شد.

۶۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های چهارمحال و بختیاری دچار حریق شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،حسن عسگری  اظهار کرد: میزان بارندگی و پوشش گیاهی در مراتع یکی از عوامل دخیل در افزایش یا کاهش آتش‌سوزی است، سال گذشته باتوجه به افزایش بارش و پوشش گیاهی مناسب در مراتع پیش‌بینی می‌شد پس از گرم شدن هوا حدود ۵۰۰ هکتار از مراتع استان دچار حریق شود اما با اقدامات صورت گرفته این میزان به کمتر  از ۶۰ هکتار کاهش پیدا کرد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۵ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری رخ داد، افزود: در این آتش‌سوزی‌ها نزدیک به ۶۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان طعمه حریق شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در پیشگیری و اطفای حریق در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: اختصاص حداقل یک دستگاه روت فایر به هر شهرستان، به‌کارگیری دستگاه دمنده برای اطفای حریق، اختصاص بیل، شن کش و آتشکوب به شهرستان‌ها، احداث آتش‌بر در مناطق بحرانی و شکل‌گیری گروه‌های حفاظت از منابع‌طبیعی در فرمانداری‌ها از جمله اقدامات در مقابله با گسترش حریق بود.

عسگری افزود: پهنه‌بندی مراتع جنگل‌های بحرانی و تهیه نقشه از آن‌ها برای محافظت بیش‌تر در مقابل آتش‌سوزی یکی از اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از حریق در مراتع است، همچنین در این راستا از ظرفیت دیده‌بان‌های محلی، سازمان‌های مردم نهاد، همیاران طبیعت از دیگر اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از ایجاد حریق در مراتع و جنگل‌ها بود.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عامل انسانی یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد حریق در مراتع است، خاطرنشان کرد: تشکیل کلاس‌های ترویجی برای بهره‌برداران، توزیع تراکت‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه و ارسال پیامک از جمله اقدامات برای آگاه‌سازی مردم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید