Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد

استقرار ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر کوچ عشایر

معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن زمان تقویم کوچ بهاره،امسال ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق از سوی اتحایه عشایری در مسیر ایلراه مستقر و تجهیز شد.

استقرار ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر کوچ عشایر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یدالله چراغپور اظهار کرد: این  فروشگاه‌های بین راهی در مسیر حرکت عشایر از سمت خوزستان به چهارمحال و بختیاری مستقر شده‌اند و علاوه بر توزیع مایحتاج کالا، سهمیه آرد خانه‌پزی و سیلندگاز عشایر در حال کوچ را تامین می‌کنند.

وی گفت: بیش از ۸ هزار سیلندگاز مایع به منظور جلوگیری از بوته‌کنی و تامین سوخت مورد نیاز برای پخت و پذر خانوارهای عشایر کوچرو از سوی اتحادیه‌ها تامین شده است و بیش از یکهزار تن سهمیه آرد نیز توسط اتحادیه عشایر تامین و در زمان استقرار عشایر در مناطق ییلاقی بین این آنان توزیع خواهد شد. 

معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری به توزیع ۵ هزار تن محصول جو خوراک دام با قیمت مصوب دولتی برای دام  عشایر در مناطق قشلاقی در طول زمستان ۹۸ اشاره کرد و افزود: برای رفع کمبود علوفه و تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز، این میزان  محصول جو داخلی و خارجی با قیمت هرکیلوگرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ریال خریداری و برای خوراک دام سبک عشایر مستقر در مناطق قشلاقی  به خوزستان ارسال شد.
وی، به تامین و پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از عشایر کوچروی این استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز و رفع مشکلات معیشتی این قشر مولد پرداخت شده است.
معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: این تسهیلات در راستای خرید و تامین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان به عشایر پرداخت شده است.
وی، حمایت غیرمستقیم برای افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی در بین عشایر را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

چراغپور، واکسیناسیون دام،تامین امنیت و توزیع مایحتاج ضروری را از جمله وظایف ذاتی و خدمات قابل ارائه به عشایر استان در زمان تقویم کوچ عنوان و تاکید کرد: این  نوع خدمات‌رسانی در طول سال نیز به صورت مستمر ادامه دارد.
معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر تقویت تشکل‌های کشاورزی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورتی که شرایط اقلیمی سازگار باشد، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می‌شود.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری با بیش از ۱۲۶ هزار نفرجمعیت عشایری و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید