Iranian Agriculture News Agency

در سال جاری:

عملیات کپه کاری در مساحت ۷ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از انجام عملیات کپه کاری در سطح 7 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

عملیات کپه کاری در مساحت ۷ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرامرز مردانی رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری صبح امروز چهارشنبه ١٠ اردیبهشت ماه ٩٩ در  نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اظهار کرد: با توجه به سیاست های سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر اقتصادی کردن مراتع با تکیه بر توسعه کشت گیاهان دارویی، پیش‌بینی شده امسال بوته کاری گیاهان دارویی در سطح ١٠٠ هکتار از اراضی استان انجام شود.

وی افزود: احداث آبشخور، مطالعه واصلاح و بازنگری طرح‌های مرتعداری ، انجام عملیات کپه کاری در مساحت ۷ هزار هکتار و نظارت بر طرح‌های مرتعداری در سطح ۵٠ هزار هکتار از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده طی سال جاری است.
مردانی ادامه داد: همچنین امسال اجرای عملیات کنترفارو به منظور ذخیره نزولات آسمانی از طریق بذر کاری در مساحت ۳۰۰ هکتار و احداث چاله های فلسی در مساحت ۱۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع برای اجرای این تعداد پروژه به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی نیاز است که در صورت تامین اعتبار، عملیات در ٢٣ حوزه آبخیز استان اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید