Iranian Agriculture News Agency

بارش تگرگ به باغات چهارمحال و بختیاری خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بارش شدید تگرگ و وقوع باد و طوفان در روز هفتم اردی‌بهشت باعث وارد شدن خسارت به باغ‌های این استان شد.

بارش تگرگ به باغات چهارمحال و بختیاری خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی زمان‌پور بدون برآورد میزان این خسارت تاکید کرد: بارش شدید تگرگ، وقوع باد و طوفان ناشی از فعالیت سامانه اخیر باعث وارد شدن خسارت‌هایی به باغات این استاتن به‌وارد کرده است.

وی تصریح کرد: به ‌محض پایان بارندگی‌ها، گروه‌های ارزیاب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری نسبت به برآورد و اعلام خسارت‌های ناشی از فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان اقدام می‌کنند.

به گفته وی، مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داده است.

سرعت وزش باد به 85 کیلومتر برساعت در شهرستان کوهرنگ رسید

مدیر کل هواشناسی استان گفت: با افزایش سرعت وزش باد در سطح منطقه طی دو روز آینده انتقال گرد و غبار به استان و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

 چراغپور افزود: همچنین در حال حاضر در برخی از نقاط استان شاهد  رگبار و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ هستیم.

به گفته وی، با خروج این سامانه برای صبح روز دوشنبه و خصوصا سه شنبه کاهش دمای کمینه پیش بینی می شود.

به گزارش ایانا،با توجه به فعالیت سامانه بارشی اخیر از روز شنبه ششم اردی‌بهشت تا اوایل صبح دوشنبه، وزش باد شدید، تندبادهای شدید و موقتی، انتقال گرد و غبار از خارج استان، رگبار باران، آب‌گرفتگی معبرهای عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، رخداد آذرخش، رانش زمین و ریزش کوه دور از انتظار نیست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید