Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری :

هشدار مدیریت بحران نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با هشدار در خصوص احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها گفت: مردم استان روز شنبه ششم اردی‍بهشت از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

هشدار مدیریت بحران نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مرتضی زمان‌پور  تاکید کرد: با توجه به فعالیت یک سامانه بارشی از روز شنبه تا اوایل صبح دوشنبه وزش باد شدید، تندبادهای شدید و موقتی و انتقال گرد و غبار از خارج استان و رگبار باران دور از انتظار نیست.

وی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آب‌گرفتگی معبرهای عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها، رخداد آذرخش، احتمال رانش زمین و ریزش کوه وجود دارد.

زمان‌پور توصیه کرد: مردم در این مدت از ترددهای غیرضروری، ایستادن، توقف و چرای دام‌ها در ارتفاعات، اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها به سبب بالا آمدن آب پرهیز کنند.

وی یادآور شد: استحکام سازه‌های سبک، پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در استقرار و کار در مکان‌های مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه به سبب وزش باد شدید، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی، تنظیم دمای هوای گل‌خانه‌ها، مراکز پرورش قارچ، مرغداری‌ها و سایر واحدهای تولیدی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا زمان خروج این سامانه بارشی از استان ضروری است.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید