Iranian Agriculture News Agency

تولید ۳۴۰۰ تن تخم‌مرغ در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در مرغداری‌های مرغ تخمگذار این استان سالانه ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم‌مرغ تولید و تمام آن به بازار عرضه می‌شود.

 تولید ۳۴۰۰ تن تخم‌مرغ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سام مردانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایانا، با اشاره به فعالیت ۶ واحد مرغ تخمگذار در استان خاطر نشان کرد:ظرفیت فعال مرغداری‌های تخم‌گذار استان در سال ۲۲۰ هزار قطعه است.

وی، محل توزیع این تخم مرغ‌ها را در استان و صورت شانه‌ای و کارتنی با نام خود مرغداری‌ها عنوان و بیان کرد: علت بیشتر بودن مرغداری‌های مرغ گوشتی به دلیل تقاضای بیشتر برای مصرف گوشت سفید در استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، به ممنوع بودن صدور مجوز برای راه‌اندازی واحد پرورش مرغ گوشتی اشاره و تصریح کرد: این ممنوعیت از سال ۱۳۹۳ به دلیل تولید بیش از نیاز مرغ گوشتی در کشور و استان وضع شده است.

مردانی، با اشاره به تولید ۱۵ میلیون قطعه مرغ به وزن ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن در سال گذشته، افزود: مطلوب این است که هر مرغداری در سال ۴ دوره جوجه‌ریزی انجام دهد، که در این صورت ظرفیت سالانه تولید مرغ در استان به ۳۵ هزار تن می‌رسد.

وی، میزان سرمایه ثابت و در گردش یک واحد مرغداری را با توجه به ظرفیت آن متفاوت عنوان و بیان کرد: حداقل سرمایه ثابت مورد نیاز برای یک واحد ۱۰ هزارتایی بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ضریب تبدیل مرغ در استان ۹/۱ تا ۸/۱ کیلوگرم است، اظهار داشت: ۲۱۵ واحد مرغداری در استان فعال است که به صورت نوبتی جوجه‌ریزی انجام می‌دهند.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹هزار نفر است و میزان تولیدات محصولات کشاورزی در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن توسط ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید