Iranian Agriculture News Agency

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا:

ممنوعیت ورود دام به مراتع چهارمحال و بختیاری

کارشناس اداره مرتع اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ورود هرگونه دام از خارج و داخل استان به مراتع چهارمحال و بختیاری تا ۲۵ اردیبهشت ممنوع است.

ممنوعیت ورود دام به مراتع چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عزت‌الله سلیمانی با بیان اینکه ورود هرگونه دام از خارج و داخل استان به مراتع چهارمحال و بختیاری تا ۲۵ اردیبهشت ممنوع است، اظهار کرد: به استناد تبصره ۱ ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از مراتع رعایت شیوه‌نامه برای همه دامداران برای رعایت تقویم کوچ و ورود به مراتع الزامی است.

کارشناس اداره مرتع اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: پروانه چرای دامداران روستایی، عشایری و شهری که ۲ بار اخطاریه دریافت کنند در  مرحله سوم صدور اخطاریه باطل می‌شود، قوانین مراتع برای تمامی دامداران یکسان است.

وی ادامه داد: اگر دامداران روستایی و شهری دام خود را زودتر از مهلت تعیین شده وارد مراتع کنند، بین عشایر نیز یک رقابت کاذب برای ورود زودهنگام به مراتع ایجاد می‌شود، بنابراین دامداران هم‌استانی نباید زودتر از زمان تعیین شده وارد مراتع شوند.

سلیمانی توضیح داد: خوشبختانه تخلفات چندانی از عشایر و دامداران روستایی و عشایری به علت شیوع کرونا ویروس برای ورود زودهنگام دام به مراتع از شهرستان‌ها گزارش نشده است، یگان حفاظت منابع‌طبیعی با جدیت تخلفات در این حوزه را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید