Iranian Agriculture News Agency

تشکیل کمیته مکان‌یابی دفن لاشه دام‌های مبتلاشده به تب برفکی در شهرکرد

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد: کمیته مکان‌یابی دفن لاشه دام‌های تلف شده در اثر بیماری تب برفکی با حضور اعضای کمیته تشکیل شد.

تشکیل کمیته مکان‌یابی دفن لاشه دام‌های مبتلاشده به تب برفکی در شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: با توجه به ضرورت دفن بهداشتی لاشه دام‌های آلوده، این کمیته با حضور اعضای آن که شامل نمایندگانی از ادارات فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، شبکه دامپزشکی، منابع طبیعی، محیط زیست، مرکز بهداشت و ... بودند تشکیل شد.

فرهاد رفیعی افزود: رهاسازی لاشه دام‌ها در فضای آزاد باعث شیوع بیماری می‌شود و دامداران موظفند با ایجاد گودال برای دفن بهداشتی لاشه دام‌های خود اقدام کنند. وی گفت: کمیته مکان‌یابی با در نظر گرفتن ضوابط بهداشتی، 4 مکان در اطراف 4 مجتمع دامداری شهرستان شهرکرد شامل مجتمع‌های حاج کهوای شمالی و جنوبی، شورابچه و ماه‌بانو را جهت دفن لاشه دام‌ها در نظر گرفت.

شایان ذکر است بیماری تب برفکی، بیماری بسیار عفونی است که در دام‌ها به شدت واگیردار است و به سرعت باد انتشار می‌یابد. این بیماری می‌تواند سبب کاهش تولید دام و مرگ و میر دام شده و در تجارت دام و فرآورده‌های خام دامی نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

همچنین اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای به منظور جلوگیری از ورود ویروس تب برفکی، واکسیناسیون و جلوگیری از ورود دام آلوده و حامل ویروس به دامداری در کنترل این بیماری نقش به سزایی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید