Iranian Agriculture News Agency

13 فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 13 فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی کشاورزی در استان صادرشده است.

13 فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی اظهار کرد:این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 280میلیارد و 261 میلیون ریال و ظرفیت 26هزار و 370 تُن درزمینهٔ تولید و بسته‌بندی محصولات کشاورزی صادرشده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی زمینه اشتغال 123نفر در استان فراهم‌شده است.

فتاحی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 30 فقره مجوز با ظرفیت 50 هزار تن در این استان صادر شد

وی ادامه داد : این جواز تأسیس ها در زمینه های بسته بندی مواد غذایی و خشکبار، خرما و سردخانه دومداره با ظرفیت 50 هزار تن صادر شده است.

به گفته وی؛ جواز تاسیس صنایع یکی از مهمترین و پر متقاضی ترین مجوزهای کسب و کار و تولید است و نقش مهم و پررنگی در اشتغال و تولید داخلی دارد.

صنایع تبدیلی کشاورزی محل هم افزایی صنعت و کشاورزی است این صنعت نقش مهم در تامین امنیت غذایی، اشتغال زائی ، عمران و توسعه مناطق روستایی دارد این موضوع باعث توزیع بهتر درآمد و رفاه ودر نتیجه برقراری عدالت اجتماعی می شود بنابراین توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی یکی از محورهای اولویت دار زنجیره تولید محصولات کشاورزی است.

 در سالهای اخیر با توجه به نقش صنایع تبدیلی ومزیت های کشاورزی به خصوص کاهش ضایعات در استان سرمایه گذاری های خوبی انجام شده که عمدتاٌ در صنایع خوراک دام ،طیور و آبزیان صنایع لبنی کشتارگاه های دام سبک و سنگین و طیور سردخانه مصولات کشاورزی و بسته بندی انواع تولیدات کشاورزی وصنایع مرتبط با کشاورزی صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید