Iranian Agriculture News Agency

در فروردین ماه سال جاری

صدور 50 اخطاریه ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از صدور 50 اخطاریه ساخت و سازهای غیر مجاز اراضی کشاورزی در فروردین ماه سال جاری در سطح شهرستان شهرکرد خبر داد

صدور 50 اخطاریه ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، گشت‌زنی مداوم اکیپ امور اراضی این مدیریت در سطح شهرستان انجام می‌شود.

فرهاد رفیعی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 50 اخطاریه جهت ساخت و سازهای غیر مجاز سطح شهرستان صادر شده که 80 درصد مربوط به باغات و 20 درصد مربوط به زمین‌های زراعی بوده است. وی گفت: بیشترین آمار تخلفات مربوط به شهر شهرکرد و فرخشهر است که شامل ساخت اتاقک، فنس‌کشی، حصارکشی، خاکریزی و خاکبرداری و تخلیه نخاله ساختمانی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: پس از صدور اخطاریه در صورت اجرایی نشدن آن در موعد مقرر، پرونده به دادگاه ارجاع داده می‌شود و در صورت محرز بودن تخلف، حکم تخریب و جریمه صادر می‌شود.

رفیعی در ادامه افزود: علاوه بر گشت‌زنی مداوم در طول هفته، مردم نیز می‌توانند از طریق سامانه 131 و یا مراجعه حضوری هرگونه تخلف در این خصوص را به کارشناسان این مدیریت اطلاع دهند.

وی در پایان تصریح کرد: تغییر کاربری غیر مجاز اراضی موجب مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید امنیت غذایی کشور می‌شود بنابراین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی برای صیانت از اراضی کشاورزی و تأمین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده بدیهی و ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید