Iranian Agriculture News Agency

تامین 40 درصد خوارک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن خوراک آبزیان در سال ۹۸ در این استان خبر داد و گفت: سالانه ۴۰ درصد از خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود.

تامین 40 درصد خوارک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا در شهرکرد اظهار کرد: این میزان خوراک آبزیان تولیدی، علاوه بر تامین نیاز ۳۰ هزار تنی استان حدود ۴۰ درصد از خوراک آبزیان مورد نیاز کشور را نیز تامین می‌کند.
وی، از صادرات بیش از ۷ هزار تن خوراک آبزیان این استان به کشور  عراق در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مرغوبیت محصول تولیدی و ثبت سفارش انجام شده در سال جهش تولید، امسال این میزان صادرات افزایش خواهد داشت.

مدیر صنایع تبدیلی تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، رونق صادرات مواد غذایی سالم و مشتری‌پسند استان به  خارج از کشور، خودکفایی و اشتغالزایی را مهمترین رویکرد این بخش در کشاورزی عنوان کرد.
فتاحی،ظرفیت تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری را  افزون بر ۲۴۰ هزار تن برآورد کرد و تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون مجوز احداث کارخانه جدید تولید خوراک آبزیان برای رسیدن تا سقف۴۰۰ هزار تن نیز به بخش خصوصی داده شده است و با تمهیدات اندیشیده شده هیچ محدودیتی در زیر ساخت‌های شهرک صنعتی  برای احداث  کارخانه تولیدی در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت شناسایی بازارهای هدف این محصول، افزایش ظرفیت تولید این خوراک آبزیان تا ۲ برابر ظرفیت موجود با تجهیزات کنونی فراهم است، افزود: از میزان تولید خوراک آبزیان استان ۶۲ درصد خوراک ماهیان سردآبی، ۲۵درصد خوراک ماهیان گرمابی و میگو و ۱۳درصد خوراک ماهی کپور است.

فتاحی تصریح کرد: بزرگترین واحد تولید خوراک آبزیان خاورمیانه در شهرک صنعتی شهرکرد با ۶ خط تولیدی در ۲ واحد مجزا فعال است که روزانه ۴۵۰ تن انواع خوراک آبزیان سردآبی و گرمابی را تولید می‌کند.

به گزارش ایانا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۲۴هزار تن ماهی سردآبی رتبه نخست پرورش ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید