Iranian Agriculture News Agency

یک هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲ سال اخیر ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی غیر ‌آبی این استان به کشت گیاهان دارویی و باغات دیم اختصاص یافت، که از این سطح یک هزار هکتار آن مختص کشت گیاهان دارویی است.

 یک هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب ،سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان در سال زراعی جاری را یک هزار هکتار اعلام کرد و  اظهار کرد: این میزان نسبت به ۲ سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

به گفته وی، با توجه به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و بروز کم‌آبی، با رویکرد سیاست تغییر الگوی کشت در استان و ترغیب کشاورزان به تولید محصولات کم آب‌بَر،  برداشت محصول گل محمدی، زعفران و موسیر در این استان نسبت به سال ۹۲ بیش از ۱۵۰درصد افزایش یافت.   
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد:در رسته‌های شغلی سامانه مشاغل خانگی نیز یک رسته به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است و افراد علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند. 
غریب، با اشاره به ظرفیت ۵۰ هزار هکتاری این  استان در تولید گیاهان دارویی، اظهار کرد: شب‌های خنک و طول روز کم، تنوع خرده اقلیم‌ها، اختلاف ارتفاع بین ۹۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا، تنوع خاک و اختلاف توپوگرافی بستر مناسبی برای رویش انواع گونه‌های گیاهی را در استان فراهم کرده است. 
وی ادامه داد: همچنین در شرایط فعلی که وقوع خشکسالی‌ در استان وجود دارد، با تغییر الگوی کشت از محصولاتی نظیر گندم و جو به سمت گیاهان دارویی، علاوه بر رفع مشکل کم آبی، درآمد بیشتری نصیب کشاورزان می‌شود. 
غریب، از تهیه و تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در این استان در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: توسعه کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی از مهمترین اهداف این سند راهبردی است.

به گزارش ایانا، در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می‌شود و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید