Iranian Agriculture News Agency

۹ هزار تن ماهی سردابی قزل‌آلا در شهرستان اردل تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت : این شهرستان در سال ۹۸ با تولید افزون بر ۹ هزار تن ماهی سردابی قزل آلا رتبه نخست تولید این محصول در چهارمحال و بختیاری را برای چندمین سال متوالی کسب کرد.

۹ هزار تن ماهی سردابی قزل‌آلا در شهرستان اردل تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،روح اله سعیدی  در گفت و گو با خبرنگارایانا در شهرکرد  اظهارداشت:این شهرستان با داشتن بیشترین ساحل رودخانه و آب‌های جاری استان و با دارا بودن  حدود ۲۴۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی، برای حدود  ۳ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

به گفته وی، شهرستان اردل با داشتن چشمه‌سارها و رودخانه‌های متعدد مهمترین مرکز تولید ماهی قزل‌آلا و و مستعد افزایش و توسعه آبزیی‌پروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل، پرورش ماهی در قفس را از مهمترین ظرفیت‌های سد کارون ۴ عنوان کرد و افزود: مطالعات برای بهره‌گیری از این قابلیت در حال انجام است.

سعیدی تاکید کرد: مطالعات پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد کارون ۴ به‌ منظور صید و رهاسازی در حال انجام است و سالانه یک‌ هزار و ۲۰۰ تُن ماهی در قفس در شهرستان اردل تولید می‌شود.

به گفته وی، به‌ علت خشکسالی‌های پی در پی و سیل اخیر ،خسارت زیادی به مزارع پرورش ماهی در شهرستان وارد شده است.

وی، با بیان اینکه کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن مهمترین ظرفیت توسعه و ایجاد اشتغال در اردل محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق این بخش ضروری است.


به گزارش ایانا، ۴۲۹ مزرعه پرورش ماهی مجاز و ۱۰ مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده‌رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید ۲۴هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.
شهرستان اردل با ۴ شهر و حدود ۱۰۰ روستا در ۹۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید