Iranian Agriculture News Agency

سرمازدگی ۱۴ میلیارد ریال به باغات شهرستان اردل خسارت زد

مدیر جهادکشاورزی اردل گفت:سرمازدگی در روزهای ابتدایی فصل بهار امسال ، به حدود ۲۰درصد از باغات این شهرستان معادل ۱۴ میلیارد ریال خسارت زد.

سرمازدگی ۱۴ میلیارد ریال به باغات شهرستان اردل خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، روح‌الله سعیدی  سطح باغات مثمر شهرستان اردل را ۲ هزار هکتار شامل آلو، زردآلو، هلو اعلام کرد و اظهار کرد : با بررسی انجام شده افزون بر ۱۵ هکتار از این باغات دچار سرمازدگی شده است.

به گفته وی، این میزان خسارت پس از جمع‌بندی به مدیریت بحران استان گزارش شده است و همچنین برآورد انجام شده برای رسیدگی توسط فرمانداری به وزارتخانه نیز  انعکاس می‌شود تا تصمیم لازم در خصوص جبران خسارات ناشی از سرمازدگی گرفته شود که از طریق  این اداره به باغداران خسارت دیده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی، به نبود بخشی  از اراضی کشاورزی، شیلات و دامپروری شهرستان اردل زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به وقوع بلایای طبیعی همچون سیل ، خشکسالی، سرمازدگی و بیماری‌های دامی، بیمه کردن محصولات بخش کشاورزی یک امری ضروری است. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل، با اشاره به خطر احتمال افزایش سرمازدگی باغات پس از بارش‌های بهاری امسال تاکید کرد: اگر در مواقع کاهش محسوس دما صبحگاهی در باغ باد نمی‌وزد، باغداران نسبت به ایجاد دود و غلظ اقدام کنند.

به گزارش ایانا، شهرستان اردل در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد که افزون بر دو هزار هکتار باغات مثمر و ۱۹هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم دارد.

سالانه در چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، شیلات، دامی و عسل تولید می‌شود.

سطح باغات استان چهارمحال وبختیاری بیش از ۴۲ هزار هکتار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید