Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

خرید تضمینی گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از خرید تضمینی گوشت مرغ به ازای هرکیلوگرم ۱۲۷ هزار ریال توسط پشتیبانی امور دام استان خبر داد.

خرید تضمینی گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان چهارمحال و بختیاری، ذبیح الله غریب  گفت :با تمهیدات اندیشیده شده ۲۰ درصد از ۷۰۰ تن مرغ تولیدی استان، به منظور ذخیره سازی و تامین گوشت سفید ماه مبارک رمضان توسط پشتیبانی امور دام استان خریداری، منجمد و ذخیره‌سازی می‌شود.

به گفته وی، روند خرید و ذخیره‌سازی مرغ منجمد تا زمان به تعادل رسیدن و تثبیت قیمت مرغ زنده در بازار ادامه دارد و هیچ محدودیتی در انعقاد قرارداد تحویل مرغ منجمد یکهزار و  ۲۰۰ گرم تا  یکهزار و  ۸۰۰ گرمی از سوی مرغداران، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و زنجیره‌های تولید مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه برای جلوگیری از کاهش غیرمتعارف قیمت گوشت مرغ و پیشگیری از ضرر و زیان مرغداران استان ناشی از این کاهش قیمت، خرید تضمینی گوشت مرغ از  ابتدای سال جدید آغاز شده است، افزود: تولیدکنندگان گوشت مرغ می‌توانند برای انعقاد قرارداد مستقیم و یا از طریق اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و یا زنجیره‌های تولید مرغ به اداره کل پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری،میزان جوجه‌ریزی انجام شده در مرغداری‌های استان در ماه‌های پایانی سال گذشته در استان را بیش از ۲ میلیون قطعه اعلام و  تصریح کرد:‌میزان مصرف گوشت مرغ استان در مرغداری‌ها موجود است.

به گزارش ایانا، ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۲۱۳واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن است و تولید گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف کشور گزارش شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید