Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کرد:

خسارت بارش برف بهاری به باغات کوهرنگ

مدیر جهادکشاورزی کوهرنگ گفت: در پی بارش برف در سومین روز از فصل بهار، حدود ۲۰ هکتار از باغات منطقه صمصامی این شهرستان دچار خسارت شد.

خسارت بارش برف بهاری به باغات کوهرنگ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهار محال و بختیاری، مسلم پرویزی بابادی گفت: بارش برف با ارتفاع بیش از ۲۰ سانتیمتر  در صمصامی و ورود یک توده هوای سرد ، به بنیه اصلی درختان باغات مثمر این بخش خسارات فراوان وارد کرد، که میزان خسارت از سوی کارشناسان در حال بررسی است. 

به گفته وی، با وجود اینکه بیشتر بارش‌های شهرستان کوهرنگ به صورت برف بود، اما خوشبختانه خسارت چشمگیری به  ٤٥ واحد شیلات فعال در سطح شهرستان گزارش نشده است.

پرویزی بابادی، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از درآمد خانوار عشایرنشین کوهرنگ را تولیدات کشاورزی و دامپروری تشکیل می‌دهد تصریح کرد:  تکمیل زنجیره تولید در این شهرستان از مهمترین اهداف بخش کشاورزی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوهرنگ افزود: این منطقه از سرشاخه‌های اصلی رودخانه کارون است و همین امر باعث ایجاد واحدها و مجتمع‌های شیلات در شهرستان شده است و به دلیل وجود مراتع غنی در فصل بهار و تابستان حدود نیمی از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت عشایر کوچروی استان در شهرستان مستقر می‌شوند.

به گزارش ایانا، بخش صمصامی از توابع شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری در ۱۴۰ کیلومتری شهرکرد و منطقه عشایرنشین عشایر کوچرو در زمان ییلاق است.   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید