Iranian Agriculture News Agency

هشدار سرمازدگی باغات چهارمحال و بختیاری

مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در خصوص احتمال سرمازدگی باغات هشدار داد.

هشدار سرمازدگی باغات چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود یک توده هوای سرد به این استان از سوم فروردین‌ماه گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی اخیر، احتمال سرمازدگی باغ‌های این استان وجود دارد.

مرتضی زمانپور تاکید کرد: به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر در این استان، کاهش محسوس دما در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در همین راستا باغداران باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغ‌های خود را بیندیشند.
زمانپور تصریح کرد: میزان بارندگی تا سوم فروردین در شهرکرد ۱۷ میلی‌متر باران و ۲ سانتی‌متر برف، در بروجن ۱۱.۸ میلی‌متر، در لردگان  ۱۹ میلی‌متر، در کوهرنگ ۲۸.۱ میلی‌متر باران و ۱۰ سانتی‌متر برف، در اردل ۳۲.۷ میلی‌متر، در فارسان ۲۰.۷ میلی‌متر باران و یک سانتی‌متر برف و در سامان ۱۷.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۴۲ هزار هکتار باغ است که درختان بادام در شهرستان سامان در فصل بهار شکوفا می‌شوند اما گاهی دچار سرمازدگی می‌شوند.
به گزارش ایانا، براساس اعلام هواشناسی چهارمحال و بختیاری، یک سامانه بارشی برف و باران از ساعات آغاز روز شنبه دوم فروردین وارد استان شد که این سامانه بارشی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق و ارتفاعات با بارش تگرگ و برف همراه بود.
در این راستا پیش‌بینی تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغ‌های چهارمحال و بختیاری به‌علت کاهش محسوس دمای ناشی از بارندگی اخیر ضرورت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید