Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری

تمدید زمان استقرار عشایر کوچرو در مناطق قشلاقی

مدیرکل امور عشایر استان گفت: سازمان جنگل ها و مراتع کشور زمان استقرار عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری در مناطق قشلاقی خوزستان را در پی شیوع ویروس کرونا تمدید کرد.

تمدید زمان استقرار عشایر کوچرو در مناطق قشلاقی

به گزارش خبرنگار ایانادر استان چهارمحال و بختیاری، یحیی حسین پور افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین عشایر کوچرو این استان، زمان کوچ بهاره از 15 به 25 اردیبهشت‌ 99 به تأخیر افتاد.

وی گفت: در پی درخواست رئیس سازمان امور عشایر و موافقت سازمان جنگل ها و مراتع، برای جلوگیری از ابتلای عشایر به ویروس کرونا، عشایر تا 25 اردیبهشت در مناطق قشلاقی می مانند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأثیر تأمین علوفه، آب آشامیدنی و ارائه خدمات مطلوب‌ در استان ها، در جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر، گفت: با توجه به داده‌های هواشناسی مبنی بر بارش های بیشتر از حد طبیعی در استان، پیش‌بینی می شود 95 درصد از عشایر استان که در خوزستان به سرمی برند، کوچ خود را تا موعد مقرر به تعویق اندازند.

حسین پور افزود: به طور قطع تا یک ماه آینده عشایر وارد استان نخواهند شد، اما در صورت‌ کمبود آب، وجود مراتع ضعیف و هوای گرم‌ در خوزستان، پس از یک ماه به مرور مجبور به عزیمت به استان می شوند.

وی گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین جمعیت عشایری استان در مناطق ییلاقی و قشلاقی گزارش نشده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: با استقرار تیم واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی، عشایر کوچرو قبل از ورود به استان، واکسن انواع بیماری های دامی را برای دام‌ ای خود دریافت می کنند.

چهارمحال و بختیاری با داشتن 124هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار رأس دام سبک، پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید