Iranian Agriculture News Agency

تولید 3500 تن سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری

مسئول امور گلخانه‌های سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۰۰ واحد گلخانه زیر کشت سبزی و صیفی‌کاری در این استان قرار دارد، گفت: امسال افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در استان تولید و روانه بازار شد.

تولید 3500 تن سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، غلامعباس رئیسی محصولات صیفی این استان را شامل خیار، گوجه و توت‌فرنگی اعلام کرد و اظهار داشت: بخش عمده این از محصولات به استانهای همجوار ارسال شده است.

وی وسعت گلخانه‌های استان را ۳۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد ۲۰ واحد گلخانه صیفی و تولید گل با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان  به سیستم نرم‌افزار هوشمند مجهز شده است.

مسئول امور گلخانه‌های سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این گلخانه‌ها مجهز به نرم‌افزار و سنسور کنترل کیفیت هوا، توانایی سنجش دما و رطوبت است و قابلیت انتقال اطلاعات به صورت آنلاین به سرور مرکزی را دارد.
وی، آگاه‌سازی بهره‌بردار از تغییرات سریع آب و هوا در طول شبانه روز و جلوگیری از خسارت به محصولات گلخانه‌ای در کمترین زمان ممکن را از دیگر مزایای گلخانه‌های  هوشمند ذکر کرد.

رئیسی تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره‌برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه‌اندازی گلخانه‌ها، به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده‌اند.

رئیسی با اشاره به کاهش قیمت محصولات گلخانه‌ای این استان به یک سوم قیمت قبل از شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: هم‌اکنون این استان بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن محصول فلفل دلمه تولید می‌کند که بدلیل کسادی بازار به قیمت هر کیلوگرم از 3۰ هزار ریال به ۱۰۰هزار ریال کاهش پیدا کرده است .  

به گزارش ایانا، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید میشود، سطح زیرکشت این استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۰ هزار بهره‌بردار است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید