Iranian Agriculture News Agency

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا:

عرضه فراورده‌های دامی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع شد

معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عرضه انواع فراورده‌های خام دامی در این استان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع و غیر قانونی است.

عرضه فراورده‌های دامی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسین صالحی از تشدید نظارت بر نحوه عرضه مواد پروتئینی در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد و  اظهار کرد: عرضه هرگونه فرآورده‌های خام دامی فاقد مجوز دامپزشکی، غیر مجاز است و در صورت مشاهده تخلف با افراد خاطی بشدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌ انجام شده با نیروی انتظامی و استقرار مأموران شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها در محورهای اصلی استان، عرضه و فروش مواد خام پروتئینی فاسد شدنی تنها با مجوز انجام می‌شود.

صالحی، همچنین، کشتار دام در مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها و خارج از نظارت مأموران دامپزشکی را ممنوع اعلام و تصریح کرد: با افراد خاطی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری هدف از تشدید نظارت در عرضه مواد خام پروتئینی را رعایت بهداشت فردی از زمان کشتار دام تا طبخ آن عنوان و تاکید کرد: با بررسی انجام شده هیچ گونه منشاء انتقال ویروس کرونا از طریق دام زنده به اثبات نرسیده است.

به گزارش ایانا، استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک عشایر کوچرو و حدود یک میلیون واحد دامی صنعتی و روستایی، یکی از قطب‌های دامپروری است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید