Iranian Agriculture News Agency

توسعه باغات شهرستان شهرکرد با توزیع نهال‌های شناسه‌دار

توزیع نهال‌های شناسه‌دار از نهالستان‌های دارای مجوز و مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات استان در شهرستان شهرکرد آغاز شد.

توسعه باغات شهرستان شهرکرد با توزیع نهال‌های شناسه‌دار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه اساس ایجاد و داشتن باغ استاندارد، انتخاب نهال گواهی شده می‌باشد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 60 هزار اصله نهال به منظور توسعه باغات شهرستان توزیع گردد که نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی خواهد داشت.

مهندس رفیعی عمده‌ترین ارقام نهال‌هایی که در جایگاه‌های توزیع نهال موجود می‌باشند را ارقام بادام، گردو، هلو، شلیل، آلو، گوجه‌سبز، سیب، گلابی، به، گیلاس، آلبالو و ... عنوان کرد. وی گفت: در حال حاضر شهرستان شهرکرد دارای 4198 هکتار باغ است که 2417 هکتار آن بارور و 1781 هکتار غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: مهمترین محصولات باغی شهرستان بر اساس سطح زیر کشت بادام، انگور، گردو، گیلاس و سیب می‌باشند. فرهاد رفیعی در ادامه به باغداران توصیه کرد که در انتخاب نهال، 2 اصل اصالت و سلامت را مد نظر قرار دهند و بدین منظور نهال سالم را از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان معتبر خریداری کنند.

وی تصریح کرد: نظارت بر توزیع نهال توسط کارشناسان این شهرستان انجام می‌شود که این امر به منظور جلوگیری از هدر رفتن منابع و امکانات کشاورزی، رعایت اصول صحیح باغداری و داشتن باغات با عملکرد بالا و تولید محصول سالم همراه با بازدهی اقتصادی مفید است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید