Iranian Agriculture News Agency

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبرداد

افزایش نظارت حوزۀ دامپزشکی در ایام نوروز

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گفت: با فرارسیدن ایام نوروز، فعالیت‌های اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی افزایش خواهند داشت.

افزایش نظارت حوزۀ دامپزشکی در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسین صالحی افزود: در راستای اجرای این طرح، 40 نفر روز در قالب 20 اکیپ ثابت و 540 نفر روز در قالب 180 اکیپ سیار در سطوح استانی و شهرستانی، در خصوص نظارت و بازرسی‌های بهداشتی در این ایام به ارائۀ خدمت می‌پردازند.

وی گفت: طرح افزایش نظارت‌های بهداشتی بر انواع فرآورده‌های خام دامی (انواع گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ، شیر، عسل، آلایش‌های خوراکی دام و طیور و ...)  همزمان با سراسر کشور، از 25 اسفند سال جاری (1398) آغاز و تا 17 فروردین سال آینده (1399) ادامه می‌یابد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ادامه داد: هماهنگی های لازم جهت انجام بازدیدهای مشترک اکیپ های سیار دستگاه‌ها و ارگان‌های همکار در این طرح (معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و ...) صورت گرفته است.

دکتر صالحی بیان داشت: شهروندان جهت تهیۀ انواع گوشت قرمز و آلایش‌های خوراکی دامی، صرفاً از واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه کسب معتبر و حائز شرایط بهداشتی، اقدام کنند.

وی یادآور شد: از تهیۀ انواع گوشت، به ویژه گوشت دام سبک از مراکز غیرمجاز (کشتار خارج از کشتارگاه مجاز یا کشتارهای سطح شهر و اماکن غیرمجاز و ...) خودداری کنند.

صالحی تصریح کرد: مصرف‌کنندگان برای تأمین گوشت و آلایش‌های خوراکی انواع طیور با مراجعه به مراکز عرضۀ مجاز و بهداشتی نسبت به تهیۀ اقلام مورد نیاز به صورت بسته‌بندی و دارای شرایط بهداشتی مناسب (دارای برچسب و تاریخ انقضا) اقدام کنند و از تهیۀ گوشت انواع طیور استحصالی از کشتارهای غیرمجاز سطح شهر و دوره‌گردها اکیداً خودداری کنند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گفت: شهروندان، جهت اطمینان از امنیت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز، اقلام مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی شده، تهیه و از تهیۀ این فرآورده‌ها به صورت فلّه (شیر فلّه و ...) جداً خودداری کنند.

وی تأکید کرد: تضمین امنیت و سلامت مواد غذایی با منشاء دامی یکی از اولویت‌های مهم کاری سازمان دامپزشکی کشور است و با توجه به نیاز مبرم و افزایش مصرف انواع فرآورده‌های خام دامی در این ایام و تعطیلات نوروزی، لازم است شهروندان و مسافران نوروزی، توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و این اقلام را از واحدهای صنفی مجاز و بهداشتی تهیه کرده، از تهیۀ مورد نظر از مراکز غیرمجاز و فاقد شرایط بهداشتی، دوره‌گردها و ... اکیداً خوددرای نموده و در صورت مشاهدۀ هرگونه تخلف، به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی یا به تلفن گویای 1512 اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید