Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری:

11 طرح عشایری شهرستان در شهرستان کوهرنگ اجرا می شود

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از اجرای 11 طرح عشایری شهرستان کوهرنگ از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

 11 طرح عشایری شهرستان در شهرستان  کوهرنگ اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یحیی حسین‌پور در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده شهرستان کوهرنگ گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده این شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار برای اجرای طرح‌هایی در زمینه‌های مرمت و بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری، پل‌سازی و ایستگاه‌های پمپاژ آب هزینه خواهد شد.

حسین‌پور تصریح کرد: تخصیص اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده به طرح‌های عشایری شهرستان کوهرنگ خدمات قابل توجهی به جامعه عشایری این شهرستان ارائه می‌دهد.

فرماندار کوهرنگ نیز گفت: عشایر در اقتصاد کشور و چهارمحال و بختیاری نقش و جایگاه ویژه و قابل توجهی همراه با توقعات ناچیز دارند.

هوشنگ مصطفوی تاکید کرد: توجه به خدمات جاده‌ای، بهداشتی و آموزشی عشایر شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار برنامه‌های اولویت‌دار مسوولان مرتبط قرار گیرد.

وی یادآور شد: ارتقای وضعیت بهداشت بانوان مناطق عشایری و تامین دارو و مواد غذایی مورد نیاز برای پرورش فرزندان سالم در جامعه ضرورت دارد.

به گزارش ایانا، براساس آخرین سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال ۱۳۸۷ جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۶۵۷ خانوار ییلاقی و ۶ هزار و ۳۲ خانوار قشلاقی است.

عشایر چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و ۲۵درصد پروتیین استان و ۱۰ درصد گوشت کشور را تامین می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایری کشور بعد از فارس است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید