Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جشنواره تولیدات غذایی بلوط در چهارمحال و بختیاری

اولین جشنواره تولیدات غذایی بلوط با هدف فرهنگ سازی حفظ و احیاء و توسعه منابع طبیعی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار گردید.

برگزاری جشنواره تولیدات غذایی بلوط در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، اولین جشنواره تولیدات غذایی بلوط با هدف فرهنگ سازی حفظ و احیاء و توسعه منابع طبیعی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

آشنا کردن مردم و جوامع محلی با ارزش های اکولوژیک محیط زیستی و اقتصادی گونه ارزشمند بلوط به عنوان گونه غالب جنگلهای زاگرس و ترویج فرهنگ منابع طبیعی با هدف حفاظت و احیاء رویشگاههای جنگلی بلوط از اهداف اصلی این جشنواره بود.

دراین جشنواره برنامه های متنوع علمی و اجرایی پیش بینی گردیده بود، از جمله این برنامه ها سخنرانی علمی تحت عنوان «معرفی پیشینه بلوط و بررسی اهمیت جنگلهای بلوط ، توسط آقای دکتر ایران منش عضو هیات علمی بخش منابع طبیعی مرکز ارائه گردید. در این برنامه با قراردادن حدود 100 کیلوگرم آرد بلوط شیرین شده در اختیار زنان و خانواده های روستایی انواع خوراکی ها از قبیل سوپ بلوط،آش بلوط ، پیتزای بلوط ، انواع کیک و شیرینی بلوط ،کتلت بلوط و ... تهیه گردیده و در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

از دیگر برنامه های جذاب این جشنواره تهیه نان محلی بلوط که در اصلاح محلی کلگ نامیده می شود بصورت زنده در محل جشنواره بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید