Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

تهیه الگوی کشت برای کشاورزی ضروری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه الگوی کشت در کشور و استان به شکلی بوده است، که کشاورز با توجه به توجیه اقتصادی خود، نوع کشت را انتخاب می‌کرد، افزود: امروز براساس یک الگوی کشت مورد نیاز کشور، الگوی کشت ارائه می‌شود.

تهیه الگوی کشت برای کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه الگوی کشت در کشور و استان به شکلی بوده است، که کشاورز با توجه به توجیه اقتصادی خود، نوع کشت را انتخاب می‌کرد، افزود: امروز براساس یک الگوی کشت مورد نیاز کشور، الگوی کشت ارائه می‌شود.

بهره‌وری در تولید و صرفه‌جویی در مصرف آب از دیگر اولویت‌های مدنظر در این سند است‌، به طوری که در یک برنامه ۵ ساله باید تولید به ۲ برابر افزایش یابد.غریب اظهار داشت:اولویت دیگر سازمان جهادکشاورزی توسعه صادرات و افزایش بهره‌وری اقتصادی محصولات کشاورزی است که محصولاتی تولید شود که درآمد بیستری برای کشاورز داشته باشد که این امر در تمام محصولات عمومیت وجود ندارد.

ذبیح الله غریب ، با تاکید بر اینکه تولید محصولات راهبردی کشور به عنوان یک تعهد است،افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی تامین امنیت غذایی است، خریدهای تضمینی، قیمت‌های مصوب و حمایت از کشاورز باید به گونه‌ای باشد که کشاورز از کشت محصولات راهبردی(استراتژیک)منصرف نشود.

غریب اظهار داشت: گندم، جو، شکر، حبوبات، لبنیات، گوشت و تخم‌مرغ از محصولات راهبردی و استراتژیک کشور که بیشتر این محصولات در کشور تولید می‌شوند و قیمت مصوب و خرید تضمینی نیز دارد.

وی به برخی نارضایتی‌های کشاورزان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت و خرید تضمینی محصولات در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این نارضایتی‌ها به دلیل تغییر و نوسان در ارز و همچنین جدا شدن شرکت غله از بخش کشاورزی و پیوستن به بخش صنعت بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید