Iranian Agriculture News Agency

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد

تولیدات بخش کشاورزی کشور به ۱۲۲میلیون تن رسید

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: تولیدات بخش کشاورزی از ۲۶ میلیون تن پیش از انقلاب اسلامی هم اینک به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است.

تولیدات بخش کشاورزی کشور به ۱۲۲میلیون تن رسید

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان چهارمحال و بختیاری،علی‌اکبر مویدی از رشد حدود ۵۰ درصدی تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور در ۴ دهه انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: رشد ناخالص ملی کشور در بخش تامین و امنیت غذایی از ۵.۸ به ۱۰درصد افزایش یافته است.

وی، همچنین میزان تولید محصولات باغی کشور نسبت به سال‌های پیش از انقلاب اسلامی را ۵۱۵ برابر عنوان و تاکید کرد: میزان  محصولات باغی تولیدی از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۲۲میلیون تن افزایش یافته است.

 رییس موسسه آموزش و ترویج سازمان تحقیقات کشاورزی وزارت جهادکشاورزی، به افزایش ۳۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: میزان تولید محصولات زراعی از ۲۰ میلیون تن به ۸۴ میلیون تن پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافت.

دکتر مویدی، میزان تولیدات دامی کشور در امسال را نیز بیش از ۱۵ میلیون تن عنوان و تصریح کرد: این میزان تولید در اوایل انقلاب اسلامی کمتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود.

وی، تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری کشور را ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: یکهزار و ۴۰۰ مرکز جهادکشاورزی با تحقیقات کشاورزی نوین و ترویج علمی و ۳۰۰ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در خدمت تامین امنیت غدایی و کشاورزی اکنون در سطح کشور فعال است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی به استفاده بخش عمده‌ای از بهره‌برداران کشاورزی از بذر اصلاح شده و سازگار مناطق مختلف سطح کشور اشاره کرد و گفت: با همت مسوولان نظام جمهوری اسلامی بخش عمده‌ای از کشاورزی مجهز به ادوات و ماشین‌آلات نوین کشاورزی شده است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی به منظور شرکت در همایش تجلیل از تولید کنندگان و بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به این استان سفر بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید