Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خبر داد:

گلخانه‌های کوچک مقیاس، فرصتی برای اشتغال‌زایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت: در این کارگاه یک روزه که در روستای ارجنک از توابع مرکز جهاد کشاورزی چالشتر برگزار شد، زنان روستایی علاقمند به احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

 گلخانه‌های کوچک مقیاس، فرصتی برای اشتغال‌زایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از برگزاری کارگاه آموزشی احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس در روستای ارجنک خبر داد و گفت: در این کارگاه یک روزه به زنان روستایی علاقمند به احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس آموزشهای لازم داده شد.
رفیعی افزود: در این کارگاه شرایط دریافت مجوز گلخانه‌های کوچک، کشت‌های مناسب گلخانه‌ها و مزایای کشتهای گلخانه‌ای شرح داده شد.

وی گفت: صرفه‌جویی بسیار بالای آب در این گلخانه‌ها از مهمترین علل توجه به این بخش، در کشاورزی است.

رفیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، نیاز به سرمایه‌گذاری با حجم اندک، اعطای تسهیلات کم بهره، افزایش تولید،کیفیت محصولات، اشتغال‌زایی و درآمدزایی بیشتر برای روستائیان و امکان برداشت حداکثر محصول از فضای حداقلی از مزایای گلخانه‌های کوچک مقیاس است.

شایان ذکر است جهت ترویج و تشویق روستائیان به احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 4 دوره آموزشی در این خصوص در شهرستان شهرکرد ویژه علاقمندان برگزار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید