Iranian Agriculture News Agency

28هزار هکتار از از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری یکپارچه سازی شد

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یکپارچه سازی شده است.

28هزار هکتار از از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری  یکپارچه سازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یکپارچه سازی شده است.

وی در خصوص مزایای اجرای طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اظهارداشت:ضمن توجیه اقتصادی کشاورزی و بهینه شدن فعالیتها، ارزش افزوده هم برای زمین کشاورزی ایجاد می شود و در صورت یکپارچه سازی کشاورزان از نظر مالکیتی می توانند زمینهای خود را سند دار کنند.

شهرام جزایری تصریح کرد :کم شدن اختلافات بین کشاورزان، افزایش درآمد، مکانیزه شدن کشت ، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با تسهیلات ویژه دولت و ... از مزایای اجرای این طرح است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع حدنگاری (کاداستر) و قوانین رفع تداخلات در اراضی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از سه سال گذشته 114 هزار هکتار از اراضی استان کاداستر شده است؛ این بانک اطلاعاتی جامع می‌تواند اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی را در اختیار مدیران بخش‌های مختلف کشاورزی قرار دهد.

جزایری اضافه کرد: تاکنون 6 میلیارد تومان قرارداد جهت اجرای طرح جامع حدنگاری (کاداستر) در چهارمحال و بختیاری هزینه شده است؛ پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده کل اراضی کشاورزی استان کاداستر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید