Iranian Agriculture News Agency

تولید 6 میلیون 500 هزار گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری

کارشناس مسوول گلخانه‌ای امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده از سطح گلخانه‌های این استان طی ۹ ماه امسال خبر داد.

تولید 6 میلیون 500 هزار گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،کارشناس مسوول گلخانه‌ای امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده از سطح گلخانه‌های این استان طی ۹ ماه امسال خبر داد.

غلامعباس رییسی وسعت گلخانه‌های سطح استان را بیش از ۲۳ هکتار عنوان و اظهار کرد: به طور میانگین در هر مترمربع سطح زیر کشت ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود که این میزان سالیانه به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده  می‌رسد.
وی گفت: به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب، گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ خاورمیانه منحصر به فرد است.
رییسی، اشتغالزایی مستقیم در گلخانه‌های بسته پرورش گل در سطح استان را  حدود ۲۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و از طریق پایانه گل و گیاه دیگر استانها، به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
کارشناس مسوول گلخانه‌ای امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود:بیش از ۷۰۰ هزار شاخه از گل شاخه بریده تولیدی در سال جاری در این استان نیز از نوع «آلسترومریا» بوده است.
به گفته وی، هم اینک بیش از ۴۵ واحد گلخانه سبزی و صیفی‌کاری در این استان فعال است.
رییسی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه سالانه ۳ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌های استان اضافه خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی در استان طی چند سال گذشته، بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان با تغییر الگوی کشت و راه‌اندازی گلخانه‌ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید توت فرنگی سوق داده شده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید