Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی احداث گلخانه در شهرستان کیار

کارگاه آموزشی احداث گلخانه با حضور مهندس رییسی از معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان،بیش از ۳۰ نفر از کشاورزان و متقاضیان احداث گلخانه و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی احداث گلخانه در شهرستان کیار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییسی در این کارگاه آموزشی بیان کرد: این شهرستان از پتانسیل بالایی در حوزه تولید محصولات گلخانه ای برخوردار بوده و این برنامه هم در راستای نیل به اشتغار پایدار در منطقه برگزار شده است.

وی گفت: هدف از ورود به کشت های گلخانه ای کاهش منابع آبی،نیاز مردم‌به منابع غذایی و سرمایه گذاری و تولید بیشتر در واحد سطح محسوب می شود که بازدهی آن به مراتب بیشتر از زراعت است.وی امکان بهره برداری از زمین در شرایط نامساعد،امکان تولید خارج از فصل به صورت پایدار و اشتغال زایی برای کشاورزان را از دیگر مزایای کشت و تولید محصولات گلخانه ای عنوان کرد.

در این کارگاه آموزشی مقدمه کشت و انواع آن،شکل سازه و اسکلت بندی گلخانه ها،عملیات کاشت و داشت و برداشت محصولات، مشکلات و نواقص اجرای طرح های گلخانه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس رییسی افزود: سازمان جهاد کشاورزی از طریق ارایه تسهیلات بلند مدت و کم بهره آماده حمایت از کشاورزان و علاقمندان به فعالیت در این حوزه است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید